close


All a sudden, I started to wonder what's real to me. People say you have to give first, then to receive. But how come none of my anticipation has been fulfilled so far. If this is real, maybe I should stay with it. 

This is not my first time when feeling specious of the truth. I've tried, trying not to be overcome by this uncertainty. Which path is the right one? Should I kneel down in front of you with a humble heart, will the answer come and save me from my fear. 

My mighty spiritual mentor, please guide me through the dark with your wisdom and love.

-------------------------------------------------------------------------
 
我還不知道自己是否準備好要邁入新的人生階段?畢竟好像走完這一步就只能依循這世界所定下的規則,往前繼續我的人生。
 
只是這次,雖長了年歲,但內心在面對這抉擇時,卻沒因此多了些許堅定。想想,我還是那個四年前的我,總下意識的想逃避這可能會接踵而來的責任。
也許,我並沒有如你所想的那般堅強。
 
其實大部分的時候,在看了某些相關的幸福時,我也會有所期待。想著如果那臉上掛著笑容的是我,那麼也許自己就能體會什麼叫做圓滿的人生。
 
這樣矛盾的心情已經持續了好一陣子,有時也會忍不住暗自譴責當初那個棄權的自己,要是沒放棄,現在又會如何?
對於這樣模糊的問題,誰都無法給我一個確切的答案。
所以我只能將未來交付給上天,讓祂去決定,究竟等在前頭的是什麼?好與不好,我都相信,曾經,你是我最大的恩典。

Image: www.jocelyn.fotoyard.com 絕色台北  Jocelyn 江映慧
arrow
arrow
    全站熱搜

    fionaylc 發表在 痞客邦 留言(12) 人氣()