close

leaves_phixr  

The holiday is almost over.
Streets are covered by leaves bright as evening sun.
So, this is it.
I know this is about the time but just can't find the right words to make it less awkward.
The sky is always clear after days of rain.
People are busy moving in,
still there are some left bebind,
wandering along in the quietness right after the cheerful moment of Merry Christmas.

I was a little girl, yeah I still remember those pretty memories.
So beautiful that you almost believe you were living a happily ever after ending like that. 

早就忘了是怎樣的心情讓我愛上這本該早就是清冷的只剩枯枝卻仍舊固執的展現上一季如夕陽般美麗的葉,這是這個冬季最令人雀躍的一幕,襯在鏡頭背後一如往常的藍天,我想原來也不是只有我一人日復一日的細數著每個獨立又緊緊相連的日子。

每段看似獨立的人生,其實如出一轍,相似的令人害怕,從最初的空白,一分一秒慢慢的添上一筆一畫,最後就再也回不去一開始的純粹了。
而我們還沾沾自喜的說這是成長,是累積。
昨天夜裡當我決定一個人將冰箱裡那說是為了將來某個值得慶祝的時刻而保留的紅酒打開時,我才明白原來自己其實並非如想像中念舊,等待久了也就倦了。
唯一可惜的是,我無法阻止當下一人駐立在廚房時的晦澀心情在我的人生又添上一筆。就像當你們用淡淡的語氣說著其實並非事實的藉口,訕然的笑不著痕跡的抹去我真實經歷過的每一天,再套上一個可以讓大家都不那麼尷尬的藉口時,我依舊選擇沉默一樣,如果這樣說能讓一切都好一些,那就是這樣吧。

紅酒果然如我所想,過了它最佳賞味的時機,又酸又澀,不過也還好是這樣...

 

 

-----------------------------------

Picture taken by Mark Lee

arrow
arrow
    全站熱搜

    fionaylc 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()