close

fall2_phixr

It's awful being a grown-up, but the carousel never stops turning. You just can't get off. Now I realize how sad to know when to say when, how sad to feel the emptiness cuz you know what you have is always a glass half-full.

其實我可以循著來時的路徑,那熟悉到不能再清楚的路徑回家,但只是突然想看看路上的落葉紅了沒,於是我就來到這,沿著蜿蜒的小路,看著到道路兩旁橘紅色的行道樹,緩慢的以時速25mph的速度,悄悄的走過一切,好的,壞的,開心的,不開心的。
有那麼一瞬間,我想起那令我暈眩的高度,和飄著細雨的夜空,因為你想看看這高度下的港口會是如何的風景,所以怕高的我就這麼半瞇著眼,拍下一張張僵硬的笑容。
Because of you, I choose to forget what I fear.

這就是我,有時連自己都覺得傻氣的我。
那裡有我喜歡的咖啡香,雖然比不上東岸的美,卻是我喜歡的溫度,特別是涼涼的微雨天,和郊區會隨四季變換的景色。
昨晚在看了令人傷感的影集後,我回頭去讀了自己在幾年前寫下的故事,holiday season,一樣的季節,可惜的是我卻忘了當時的心情,少了該有的期待,只有偶爾注意到掛在牆上的月曆,發覺那只剩一張就要走到尾聲的一年時,會忍不住小小的感傷一下。
Especially when hearing the truth, learning all that have been hidden deep inside our hearts so long, knowing there will be no way to keep lying to ourselves. It sucks to be a grown-up, and you wish you could never like that carousel so much.  

But it's just all about the weather, yeah it is.

 

  

arrow
arrow
    全站熱搜

    fionaylc 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()