close

pic2.jpg

Now I realize why you wouldn’t say goodbye.
Time has given me the answer.
That was a gift from your tender heart.
When I walked along the riverside, my heart couldn’t help but throbbing irregularly as my steps hastened by eagerness.
Though you’ve gone, I can still feel your present.
The scent of summer lilac used to be your favorite.
Yes, I can feel you.
Gently wrap around all my childish fear, like the lullaby you sang to me every night. Almost a decade ago,
Still, I remember your voice, softly drifting along my vein.
Tu me manqueras toujours.
If you could hear me...
Only if you could...

日記寫到這,突然好想就這麼無預警的出現在你面前,再當一次不懂事的小鬼,任性的對你提出任何妳一定會替我完成的要求。
如果我可以再見到那無可奈何卻又帶著淡淡幸福的微笑,那該有多好。

從沒想過現在的我真的到了這個總吹著微涼海風的城市,眼前所見的景色真的和記憶中你所描繪的那張隨歲月斑駁的明信片一樣。
站在舺版上望著海的那一端,你用青春所記錄下的每段故事,透過相機鏡頭,再度清晰了起來。

面對看似沒有盡頭的未來,我總以為雙手所觸碰到的,是永遠都不會消失的溫柔。只是站在現在的我,失去了期待永恆的權利,依舊能感受到的,就只有拍立得相紙上,那藍得徹底的天空,和我想說卻沒能說出口的想念。






arrow
arrow
    全站熱搜

    fionaylc 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()